Čo robiť, keď sa menia ministri

Autor: Michal Hybský | 21.9.2017 o 13:42 | Karma článku: 2,01 | Prečítané:  749x

Mladí chalani sú niekedy hanbliví, píšu o ničom smsky, veľa premýšľajú, nenápadne len tak sledujú, no nekonajú. Síce romantické, ale úspech nehrozí. Potom príde niekto odvážny a vysnívaná baba je už fuč...zadaná. Zostáva sklamanie.

Práve toto prirovnanie sa hodí na situáciu, ktorá už roky trvá v našom školstve. Veľa píšeme, debatujeme, no výsledok je taký, že upadáme do stále horšieho stavu.

Tento blog nemá byť absolútne útočný, či rebelský a nemal by byť ani na smiech.

Už dlho, vyše 20 rokov podľa oficiálnych kvalifikovaných meraní kvalita nášho školstva upadá. Navyše tie merania sú len písmená na papieri . Horšie je však, že toto isté tvrdia aj učitelia s dlhoročnou praxou.

Je veľmi vážne, ak pri otázke "sú dnešný žiaci lepší ako boli, keď ste začínali učiť?", takmer každý povie, že sú oveľa slabší. Najhoršie čo by bolo, by bolo dávať to za vinu žiakom. Pravda, však je, že rodičia na deti majú stále menej času, nakoľko musia naháňať prachy a únava a stres z toho sa prejavuje v zmysle, že radšej kúpia deťom drahý mobil, len nech im dajú pokoj. Samozrejme píšem to s nadsázkou a nepaušalizujem. Sú výnimky, ktorých je pevne verím dosť, aby sme Slovensko zachránili.

Nikto nemôže dávať od školstva ruky preč.

Ale späť ku kvalite. Mám pocit, akoby dnešné deti "učenie" nebavilo. Výučba, osnovy sú nudné a zastaralé.

Preto som už pred pár rokmi neváhal a rozmýšľal, čo s tým.

Keďže ministri sa menia rýchlejšie ako si stihneme zapamätať ich meno (novej ministerke držím palce a verím v jej dlhodobejšie pôsobenie), a keďže mi záleží na budúcnosti Slovenska, rozhodol som sa spolu s mojím občianskym združením konať.

Už tretí školský rok pôsobíme na školách s klasifikovanými predmetmi na podporu žiackeho záujmu o výučbu. Vedieme ich k samostatnosti, kreativite, smerovaní k technike, pokročilejším technológiám, či skúsenosti s vyučovaním profesionálom z praxe. 

A to na základných, či stredných školách...

Nie je to ľahké, je to časovo veľmi náročné, no bojujeme a to bez ohľadu na to, čo sa deje na ministerstve. Podľa dostupných zdrojov sa na ministerstve buď menia ministri alebo píšu koncepcie. 

Áno bol nás priamo na vyučovacej hodiny pozrieť aj pán minister školstva, potom prišiel aj list, že nám držia palce, no hmatateľnú podporu sme nezaznamenali aj napriek veľkému úsiliu.

Zostáva to teda "len" pri podpore zo strany stoviek škôl, rodičov, riaditeľov, žiakov, podnikateľov, nadácií a aby som nezabudol aj mesta, kde tento projekt vo veľkej miere uskutočňujeme - mesta Žilina.

Svedčí o tom, aj schválenie príspevku na mestskom zastupiteľstve. Kým pri väčšine prejednávaných bodoch programu sa hašterili, pri našom bode sa nenašiel nikto kto by bol proti. Páni a dámy takto by sa to malo robiť! Odhodiť politické tričká a uvažovať racionálne.

 

HARPÚNA mieri presne na korisť. V našom prípade je korisť, cieľ úspešné a moderné Slovensko, no a to sa bez spokojných žiakov nedá.

www.skolskarefoma.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?